You can buy it directly - write me a message please ---> ---> --->
Dawne instrumenty strunowe szarpane takie jak lutnia, teorba czy gitara barokowa cieszyły się w Europie doby renesansu i baroku ogromną popularnością i uznaniem. Ich dźwięki rozbrzmiewały w królewskich pałacach, komnatach książęcych oraz domach szlachty i mieszczan, którzy byli świadomi, iż nic tak nie dodaje splendoru jak szlachetna muzyka, nic nie bawi szanownych gości lepiej niż pełne temperamentu tańce. Nadwornym lutnistą króla polskiego, jednocześnie elektora saksońskiego, Augusta Mocnego był najsłynniejszy lutnista XVIII wieku – Silvius Leopold Weiss. Taką samą funkcję pełnili w XVII wieku Esaias Reusner ojciec i syn u Piastów książąt Śląskich. Dzieła tych lutnistów, a także wirtuozowski hiszpański i włoski repertuar na gitarę barokową leży w centrum moich zainteresowań. Żywy odbiór ze strony publiczności świadczy, iż muzyka dawna wciąż przemawia swoją ekspresyjnością i że słuszny jest jej triumfalny powrót do współczesnego życia koncertowego.
PROGRAMY
1. Śląscy wirtuozi lutni
Kompozytorzy: Silvius Leopold Weiss (1687-1750), Esaias Reusner (1636-1679)
Instrument: 13-chórowa lutnia barokowa
2. Fascynujący świat muzyki lutniowej – od słonecznej Hiszpanii po dwór polskiego króla
Kompozytorzy: Gaspar Sanz (1640-1710), Hieronimo Kapsberger (ok. 1580-1651) Silvius Leopold Weiss (1687-1750), Denis Gautier (1602/3-1672)
Instrumenty: lutnia barokowa, gitara barokowa lub teorba
/Obydwa programy wykonuję także w wersji półgodzinnej - w połączeniu z innym recitalem, zwykle organowym, w akustyce kościelnej./
3. Koncert połączony z prelekcją i prezentacją dawnych instrumentów szarpanych: lutni renesansowej i barokowej, teorby i gitary barokowej – dla uczelni i szkół muzycznych oraz różnego typu instytucji kulturalno-edukacyjnych.